Od nádraží v Ploskovicích nyní bezpečněji
Již mnoho let uplynulo od chvilky, kdy výpravčí stanice Ploskovice vypravil poslední večerní motorák a se vzdalujícím se pískotem a klapaním kol ve tmě, doprovázené vzdáleným štěkotem psů a bzučením vysoké nádražní lampy, pověsil červenou čepici na stařičký stojan, zamkl nádraží a odešel. Od těch vil jako by nádraží ztratilo ducha. Léta plynula a osud stanice umístěné daleko od obce, uprostřed polí se začínal pomalu zpečeťovat. Z nádraží se stala obytná budova, jehož nájemníci však k nádraží neměli nejlepší vztah, přístup. Sjezd z hlavní silnice jako by plně odrážel chápání a důležitost této stanice. Okolí nádraží zpustlo a při rekonstrukci hlavní silnice 1/15 v roce 2012 tak došlo k tomu, že nebyl vytvořen sjezd k nádraží. Kdo by také jezdil na místa, která byla obklopena skládkou, náletovými dřevinami a parkoviště spíše sloužilo jako noční předávací stanice drog a všeho možného sortimentu.
Od roku 2013 začali nájemníci tohoto nádraží ve spolupráci s obcí Ploskovice intenzivně odvracet nevábnou cestu osudu tohoto místa. Za zři roky se podařilo odvozil tuny odpadů, vykácet náletové dřeviny, odvozit tuny nepotřebného železničního štěrku, vysázet stromy podle hlavní silnice. V roce 2015 prošla staniční budova kompletní rekonstrukcí a získala opět vzhled nádraží, které je nejen nositelem důstojného čekání na vlak, ale také krásné vstupní brány do zdejšího kraje.
Nic však není samozřejmé. Každá věc na tomto nádraží musela být navržena, projednána, několikrát zamítnuta, znovu projednávána, odložena a nakonec úspěšně zrealizována. Zdárným příkladem je výjezd od nádraží na hlavní silnici 1/15.
Při rekonstrukci vozovky se nepředpokládalo, že bude k nádraží někdo někdy zajíždět. Nebyl tedy upraven sjezd a zvýšením úrovně hlavní silnice zde došlo k výškovému znevýhodnění o skoro 40 cm. Takto "utopený" sjezd situovaný mezi dvěma horizonty na silnici první třídy byl podle vedoucího odboru dopravy Policie ČR v Litoměřicích zcela bezpečný. Plánky a návrhy nového dopravního značení, jež by legislativně ochránili uživatele vyjíždějící z místní komunikace byly opakovaně zamítnuty.Odůvodnění? Odbor dopravy Ústeckého kraje zamítl navrhované dopravní značení s odůvodněním, že PČR to připadá jednoduše řečeno zbytečné. Policie pak zbytečnost odůvodnila statistikou a tvrzením, že se zde nestala žádná dopravní nehoda z důvodů odbočování. Vskutku prevence a bezpečnost sama. Obhajoba, že dříve k nádraží nikdo nesjížděl a dnes se počet vozidel zpětinásobil nikoho nezajímala.
Odmítavá stanoviska nás však neodradila od toho, abychom na místo nepozvali odborníka z odboru bezpečnosti Ministerstva dopravy ČR. Výsledkem této návštěvy bylo osazení nového dopravního značení na silnici 1/15 upozorňující na jiná nebezpečí, sjezd a doporučená rychlost byla snížena na 70km/h.
Ani to nám však nestačilo a s tvrzením, že to co není zakázáno je dovoleno jsme se znovu obrátili na odbor dopravy Ústeckého kraje a PČR s žádostí o stanovení maximální povolené rychlosti 70 km/h. To nám bylo zamítnuto a byli jsme požádáni, abychom již neotravovali. My jsme však otravovali. Nikoliv důležité odborníky na odboru dopravy Ústeckého kraje, ale experty na BESIP. Ti místo navštívili a svým měřením zjistili, že by v místě měla být snížena maximální povolená rychlost na 50km/h. S ohledem na plynulost dopravy jsme přistoupili na 70km/h za předpokladu, že bude zajištěna přehlédnutelnost úseku z výjezdu.
Napsali jsme tedy na ŘSD a obrátili jsme se na ně s žádostí posouzení stavu sjezdu, zda nedošlo při rekonstrukci hlavní silnice 1/15 v roce 2012 k pochybení. Odepsali, že k pochybení nedošlo, že se jedná sjezd na účelovou komunikaci. Pátráním v normách a zákonech bylo ŘSD upozorněno, že se nejedná o komunikaci účelovou, nýbrž místní a že snížením světlé výšky sjezdu došlo k bezpečnostnímu znevýhodnění ve smyslu výhledu na hlavní silnici. Výsledkem tohoto dopisování bylo uznání "zmetku" při rekonstrukci silnice 1/15 a bylo vyhlášeno výběrové řízení na opravu sjezdu k nádraží. V březnu 2016 pak ŘSD oznámila, že se jedná o první případ se kterým se setkávají, že by práci reklamovala fyzická osoba a ne zhotovitel či investor.
V září 2016 byl sjezd po třech letech dopisování opraven.
Martin Houška
Za šest set metrů dojedete k železničnímu přejezdu bez závor !
NAVIGACE: Za šest set metrů si zachraňte život! Kdy bude k instalaci taková aplikace na život? Samozřejmě řečeno s nadsázkou. Sebelepší aplikace nenahradí naší ostražitost. Proč však neposunout stávající aplikace k bezpečnosti ?
Martin Houška
Všechno nejlepší k narozeninám, nádraží !
V těchto dnech oslaví své kulaté narozeniny nádraží Ploskovice, na trati Lovosice - Česká Lípa. Trať, kterou tichá nerozvážnost a nerovnoměrnost provází už od samého počátku.
Martin Houška
Jízda výtahem směrem dolů je zakázana! Aneb zakázaný život
Naše země je obklopena tabulkami zákazů a příkazů, jejichž přítomnost je ve většině případů zcela zbytečná. Některé zákazy a dokumenty jsou však vytvářeny jen proto, aby mohlo být následně vymáháno jejich porušení.
Martin Houška
Co bude s Býčkovicemi dál?
BÝČKOVICE - Malebná obec na Litoměřicku se potýká s problémem stagnace a veřejného znechucení. Co však bude s obcí dál, pokud se nezmění její vedení? Mám velké obavy, že velké NIC bude pokračovat.
Martin Houška
PLOSKOVICE - Vlaky nepojedou, zámek bude uzavřen
Všichni, kdo se v nejbližších dnech chystají navštívit kraj květů, hradů a zámků by měli zbystřit, na železniční trati Litoměřice - Česká Lípa bude výluka a zámek v Ploskovicích bude z důvodů natáčení seriálu 1.republika uzavřen.
Martin Houška
Nehoda na křižovatce u Ploskovic je opět zdárným příkladem arogance
Dne 29.1. se křižovatka na silnici 1/15 poblíž Ploskovic stala opět němým svědkem lidské blbosti a arogance.
Martin Houška
Systematická likvidace trati Teplice - Lovosice byla započata
V polovině prosince vstoupil v platnost jízdní řád veřejné dopravy pro rok 2018. Za chlubnými statistikami pozitiv se však skrývá zásadní negativní zásah do přípojů mezi vlaky, který v návrhu nebyl.....
Martin Houška
V pořadí již třetí místostarosta obce Býčkovice rezignoval
Býčkovice - Dne 04.12.2017 rezignoval na svůj post v pořadí již třetí místostarosta. Občané nemají ve vedení obce již žádnou důvěru.
Martin Houška
Na hlavní silnici 1/15 z Liběšic na Litoměřice nepůjdou závory !
Dne 20.11. v 08:00 začíná přestavba vnitřní elektronické technologie na železničním přejezdu na hlavní silnici 1 / 15 ležícím mezi obcemi Horní Řepčice a Liběšice. Železniční provoz nebude přerušen.
Martin Houška
Slavíme 129 let od vzniku výmluvy na lenost
Za pár dní naše planeta oslaví významné výročí a to 129 let od počátků automobilové historie. Nestali jsme se však otroky našich plechových miláčků?
Martin Houška
Býčkovice potřebují změnu, připravme se na ní!
Obec Býčkovice má jeden veliký problém, Tím problémem je bohužel její samotné vedení. Nečekejme na konec volebního období a zamysleme se již nyní co dál...
Martin Houška
Dopravny Ploskovice a Zahrádky opět chyběly
Přesně čtyřicet mimořádných vlaků na trati Česká Lípa - Lovosice přinesla výluka trati Česká Lípa - Děčín. Mnohé vlaky se ale potýkaly se špatnou kapacitou trati.
Martin Houška
Býčkovické zastupitelstvo vztyčilo starostce prst
Na mimořádném jednání zastupitelstva obce Býčkovice byl vznesen návrh zařazení bodu jednání odvolání starostky obce. Návrh nakonec nebyl přijat.
Martin Houška
Unitární řízek železniční
odborné "vnitroprofesní" zamyšlení nad tím jak někdo dělá něco, čemu ve skutečnosti vůbec nerozumí.
Martin Houška
Úvaha o veřejné dopravě
Zamyšlení nad smyslem veřejné dopravy v Ústeckém kraji, zájmech objednavatele a skutečných potřebách dojíždějících obyvatel.
Martin Houška
Pytlák
Nelidský tvor páchající masová zvěrstva na nevinných tvářích lesa, ale také bájná postava dnešního periodika.
Martin Houška
Odraz doby, aneb kdeže ty kaly loňské jsou
Můj starý článek o chemickém provozu, který občas zdvihne ukazovák. Také o tom jak dokážeme rychle zapomínat. Aneb jak se říká, co odnesl čas. Ten plyne jako voda. Třeba jako v řece Bílině....
Martin Houška
Vyprávění o tramvaji mostecké
Vyprávění o tramvaji, celkové mentalitě chápání a smyslu žití v postindustriálním koutě naší země, v Mostě.
- Počet článků 19
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 610x