Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Od nádraží v Ploskovicích nyní bezpečněji

Legislativní příběh rozbitého nenápadného silničního sjezdu k nádraží Ploskovice, k jehož rekonstrukci před pár dny přistoupilo ŘSD. 

Již mnoho let uplynulo od chvilky, kdy výpravčí stanice Ploskovice vypravil poslední večerní motorák a se vzdalujícím se pískotem a klapaním kol ve tmě, doprovázené vzdáleným štěkotem psů a bzučením vysoké nádražní lampy, pověsil červenou čepici na stařičký stojan, zamkl nádraží a odešel. Od těch vil jako by nádraží ztratilo ducha. Léta plynula a osud stanice umístěné daleko od obce, uprostřed polí se začínal pomalu zpečeťovat. Z nádraží se stala obytná budova, jehož nájemníci však k nádraží neměli nejlepší vztah, přístup. Sjezd z hlavní silnice jako by plně odrážel chápání a důležitost této stanice. Okolí nádraží zpustlo a při rekonstrukci hlavní silnice 1/15 v roce 2012 tak došlo k tomu, že nebyl vytvořen sjezd k nádraží. Kdo by také jezdil na místa, která byla obklopena skládkou, náletovými dřevinami a parkoviště spíše sloužilo jako noční předávací stanice drog a všeho možného sortimentu.

Od roku 2013 začali nájemníci tohoto nádraží ve spolupráci s obcí Ploskovice intenzivně odvracet nevábnou cestu osudu tohoto místa. Za zři roky se podařilo odvozil tuny odpadů, vykácet náletové dřeviny, odvozit tuny nepotřebného železničního štěrku, vysázet stromy podle hlavní silnice. V roce 2015 prošla staniční budova kompletní rekonstrukcí a získala opět vzhled nádraží, které je nejen nositelem důstojného čekání na vlak, ale také krásné vstupní brány do zdejšího kraje. 

Nic však není samozřejmé. Každá věc na tomto nádraží musela být navržena, projednána, několikrát zamítnuta, znovu projednávána, odložena a nakonec úspěšně zrealizována. Zdárným příkladem je výjezd od nádraží na hlavní silnici 1/15. 

Při rekonstrukci vozovky se nepředpokládalo, že bude k nádraží někdo někdy zajíždět. Nebyl tedy upraven sjezd a zvýšením úrovně hlavní silnice zde došlo k výškovému znevýhodnění o skoro 40 cm. Takto "utopený" sjezd situovaný mezi dvěma horizonty na silnici první třídy byl podle vedoucího odboru dopravy Policie ČR v Litoměřicích zcela bezpečný. Plánky a návrhy nového dopravního značení, jež by legislativně ochránili uživatele vyjíždějící z místní komunikace byly opakovaně zamítnuty.Odůvodnění? Odbor dopravy Ústeckého kraje zamítl navrhované dopravní značení s odůvodněním, že PČR to připadá jednoduše řečeno zbytečné. Policie pak zbytečnost odůvodnila statistikou a tvrzením, že se zde nestala žádná dopravní nehoda z důvodů odbočování. Vskutku prevence a bezpečnost sama. Obhajoba, že dříve k nádraží nikdo nesjížděl a dnes se počet vozidel zpětinásobil nikoho nezajímala. 

Odmítavá stanoviska nás však neodradila od toho, abychom na místo nepozvali odborníka z odboru bezpečnosti Ministerstva dopravy ČR. Výsledkem této návštěvy bylo osazení nového dopravního značení na silnici 1/15 upozorňující na jiná nebezpečí, sjezd a doporučená rychlost byla snížena na 70km/h. 

Ani to nám však nestačilo a s tvrzením, že to co není zakázáno je dovoleno jsme se znovu obrátili na odbor dopravy Ústeckého kraje a PČR s žádostí o stanovení maximální povolené rychlosti 70 km/h. To nám bylo zamítnuto a byli jsme požádáni, abychom již neotravovali. My jsme však otravovali. Nikoliv důležité odborníky na odboru dopravy Ústeckého kraje, ale experty na BESIP. Ti místo navštívili a svým měřením zjistili, že by v místě měla být snížena maximální povolená rychlost na 50km/h. S ohledem na plynulost dopravy jsme přistoupili na 70km/h za předpokladu, že bude zajištěna přehlédnutelnost úseku z výjezdu.

Napsali jsme tedy na ŘSD a obrátili jsme se na ně s žádostí posouzení stavu sjezdu, zda nedošlo při rekonstrukci hlavní silnice 1/15 v roce 2012 k pochybení. Odepsali, že k pochybení nedošlo, že se jedná sjezd na účelovou komunikaci. Pátráním v normách a zákonech bylo ŘSD upozorněno, že se nejedná o komunikaci účelovou, nýbrž místní a že snížením světlé výšky sjezdu došlo k bezpečnostnímu znevýhodnění ve smyslu výhledu na hlavní silnici. Výsledkem tohoto dopisování bylo uznání "zmetku" při rekonstrukci silnice 1/15 a bylo vyhlášeno výběrové řízení na opravu sjezdu k nádraží. V březnu 2016 pak ŘSD oznámila, že se jedná o první případ se kterým se setkávají, že by práci reklamovala fyzická osoba a ne zhotovitel či investor. 

V září 2016 byl sjezd po třech letech dopisování opraven.   

 

Autor: Martin Houška | pátek 23.9.2016 18:05 | karma článku: 12,67 | přečteno: 379x
  • Další články autora

Martin Houška

Za šest set metrů dojedete k železničnímu přejezdu bez závor !

NAVIGACE: Za šest set metrů si zachraňte život! Kdy bude k instalaci taková aplikace na život? Samozřejmě řečeno s nadsázkou. Sebelepší aplikace nenahradí naší ostražitost. Proč však neposunout stávající aplikace k bezpečnosti ?

9.9.2019 v 18:25 | Karma: 12,05 | Přečteno: 379x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Všechno nejlepší k narozeninám, nádraží !

V těchto dnech oslaví své kulaté narozeniny nádraží Ploskovice, na trati Lovosice - Česká Lípa. Trať, kterou tichá nerozvážnost a nerovnoměrnost provází už od samého počátku.

16.12.2018 v 18:18 | Karma: 15,86 | Přečteno: 309x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Jízda výtahem směrem dolů je zakázana! Aneb zakázaný život

Naše země je obklopena tabulkami zákazů a příkazů, jejichž přítomnost je ve většině případů zcela zbytečná. Některé zákazy a dokumenty jsou však vytvářeny jen proto, aby mohlo být následně vymáháno jejich porušení.

14.6.2018 v 14:11 | Karma: 21,82 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Co bude s Býčkovicemi dál?

BÝČKOVICE - Malebná obec na Litoměřicku se potýká s problémem stagnace a veřejného znechucení. Co však bude s obcí dál, pokud se nezmění její vedení? Mám velké obavy, že velké NIC bude pokračovat.

10.6.2018 v 11:23 | Karma: 7,75 | Přečteno: 458x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

PLOSKOVICE - Vlaky nepojedou, zámek bude uzavřen

Všichni, kdo se v nejbližších dnech chystají navštívit kraj květů, hradů a zámků by měli zbystřit, na železniční trati Litoměřice - Česká Lípa bude výluka a zámek v Ploskovicích bude z důvodů natáčení seriálu 1.republika uzavřen.

8.5.2018 v 16:07 | Karma: 5,69 | Přečteno: 379x | Diskuse| Cestování

Martin Houška

Nehoda na křižovatce u Ploskovic je opět zdárným příkladem arogance

Dne 29.1. se křižovatka na silnici 1/15 poblíž Ploskovic stala opět němým svědkem lidské blbosti a arogance.

29.1.2018 v 16:47 | Karma: 30,91 | Přečteno: 2650x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Systematická likvidace trati Teplice - Lovosice byla započata

V polovině prosince vstoupil v platnost jízdní řád veřejné dopravy pro rok 2018. Za chlubnými statistikami pozitiv se však skrývá zásadní negativní zásah do přípojů mezi vlaky, který v návrhu nebyl.....

12.1.2018 v 19:13 | Karma: 19,17 | Přečteno: 1072x | Diskuse| Cestování

Martin Houška

V pořadí již třetí místostarosta obce Býčkovice rezignoval

Býčkovice - Dne 04.12.2017 rezignoval na svůj post v pořadí již třetí místostarosta. Občané nemají ve vedení obce již žádnou důvěru.

4.12.2017 v 21:31 | Karma: 16,33 | Přečteno: 782x | Diskuse| Občanské aktivity

Martin Houška

Na hlavní silnici 1/15 z Liběšic na Litoměřice nepůjdou závory !

Dne 20.11. v 08:00 začíná přestavba vnitřní elektronické technologie na železničním přejezdu na hlavní silnici 1 / 15 ležícím mezi obcemi Horní Řepčice a Liběšice. Železniční provoz nebude přerušen.

19.11.2017 v 19:32 | Karma: 9,37 | Přečteno: 251x | Diskuse| Cestování

Martin Houška

Slavíme 129 let od vzniku výmluvy na lenost

Za pár dní naše planeta oslaví významné výročí a to 129 let od počátků automobilové historie. Nestali jsme se však otroky našich plechových miláčků?

18.11.2017 v 18:55 | Karma: 11,79 | Přečteno: 283x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Býčkovice potřebují změnu, připravme se na ní!

Obec Býčkovice má jeden veliký problém, Tím problémem je bohužel její samotné vedení. Nečekejme na konec volebního období a zamysleme se již nyní co dál...

15.11.2017 v 21:12 | Karma: 8,54 | Přečteno: 464x | Diskuse| Občanské aktivity

Martin Houška

Dopravny Ploskovice a Zahrádky opět chyběly

Přesně čtyřicet mimořádných vlaků na trati Česká Lípa - Lovosice přinesla výluka trati Česká Lípa - Děčín. Mnohé vlaky se ale potýkaly se špatnou kapacitou trati.

4.11.2017 v 13:09 | Karma: 11,72 | Přečteno: 585x | Diskuse| Cestování

Martin Houška

Býčkovické zastupitelstvo vztyčilo starostce prst

Na mimořádném jednání zastupitelstva obce Býčkovice byl vznesen návrh zařazení bodu jednání odvolání starostky obce. Návrh nakonec nebyl přijat.

25.7.2017 v 20:34 | Karma: 13,73 | Přečteno: 808x | Diskuse| Občanské aktivity

Martin Houška

Unitární řízek železniční

odborné "vnitroprofesní" zamyšlení nad tím jak někdo dělá něco, čemu ve skutečnosti vůbec nerozumí.

11.2.2017 v 10:16 | Karma: 14,89 | Přečteno: 920x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Úvaha o veřejné dopravě

Zamyšlení nad smyslem veřejné dopravy v Ústeckém kraji, zájmech objednavatele a skutečných potřebách dojíždějících obyvatel.

4.2.2016 v 16:47 | Karma: 12,08 | Přečteno: 405x | Diskuse| Ostatní

Martin Houška

Pytlák

Nelidský tvor páchající masová zvěrstva na nevinných tvářích lesa, ale také bájná postava dnešního periodika.

2.2.2016 v 15:00 | Karma: 7,39 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Odraz doby, aneb kdeže ty kaly loňské jsou

Můj starý článek o chemickém provozu, který občas zdvihne ukazovák. Také o tom jak dokážeme rychle zapomínat. Aneb jak se říká, co odnesl čas. Ten plyne jako voda. Třeba jako v řece Bílině....

31.1.2016 v 15:26 | Karma: 5,16 | Přečteno: 221x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Martin Houška

Vyprávění o tramvaji mostecké

Vyprávění o tramvaji, celkové mentalitě chápání a smyslu žití v postindustriálním koutě naší země, v Mostě.

31.1.2016 v 12:08 | Karma: 5,49 | Přečteno: 202x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 610x
Přečtete - li mé články, poznáte můj postoj k životu. Obvykle můj text obhajuje názor, jež mé řádky vyvrací obecné příkoří či nepravdy. To vše mnohdy v zesměšňující či satirické podobě.

Seznam rubrik