Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Systematická likvidace trati Teplice - Lovosice byla započata

V polovině prosince vstoupil v platnost jízdní řád veřejné dopravy pro rok 2018. Za chlubnými statistikami pozitiv se však skrývá zásadní negativní zásah do přípojů mezi vlaky, který v návrhu nebyl..... 

Nový jízdní řád veřejné dopravy vstoupil v platnost dne 10.12.2017. Dle oficiálních sdělení dopravců a objednavatele veřejné dopravy v Ústeckém kraji došlo vesměs k minutovým posunům vlaků, ke kterým údajně došlo z důvodů zvýšení komfortu cestování a lepší návaznosti jednotlivých spojů a to i mezi jednotlivými druhy dopravy. O těchto pozitivech hovoří i tabulka přehledu změn platných od 10.12.2017, kterou dne 20.11.2017 zveřejnil odbor dopravy Ústeckého kraje na svých stránkách. O čem se tam však vůbec nepíše je rozvázání přípojové vazby mezi osobními vlaky relací Teplice - Lovosice a Litvínov - Teplice ve stanici Řetenice.

Stanice Řetenice patří z mého pohledu mezi zásadní přestupní uzly regionálního významu. Stanice Řetenice leží na hlavní železniční trati z Ústí nad Labem do Mostu a Chomutova. Jedná se však také o stanici odbočnou. Ve stanici nalezneme nultý kilometr trati Teplice - Úpořiny - Lovosice, která letos slaví své 120. výročí od svého vzniku. 

Stanice se po celou dobu své historie vždy několikrát za den stává přestupním uzlem mezi motoráčky směřující od Lovosic do Teplic a vlaky od Teplic do Oseka a Litvínova a to v obou směrech. Obrázek na sebe čekajících motorových vlaků k Řetenicím patří stejně jako elektrárna k Ledvicím. Objednavatelé si však připravili pro trať a zejména cestující speciální narozeninové překvapení a to rozvázání tohoto historického spojení ze směru od Litvínova na Lovosice! 

Konečný návrh jízdního řádu, který byl Ústeckým krajem zveřejněn dne 12.6.2017 k připomínkování však žádnou takovou změnu neobsahoval. Nebylo tedy možné se k této změně nikterak vyjádřit a připomínkovat ji. Jak je možné, že tedy existuje? Jak je možné, že došlo k tak zásadnímu posunu časové polohy vlaků? 

Nedávno jsem více méně jsem na existenci facebookového profilu odboru dopravy Ústeckého kraje. Nelenil jsem tedy a na tuto zjištěnou skutečnost jsem se osob zodpovědných zeptal. Jejich odpovědi mě více než překvapily: 

Martin Houška  "Vyborny" krok byl rozvazani vsech pripoju mezi motorakama v Retenicich ve smeru od Litvinova..... jako s kozinou.jen pokracujte...

člen odboru dopravy UK: 
No o tom nic nevím. Ale pokud k tomu došlo, tak bezpochyby po projednání s ROC ČD, možná dokonce na jejich podnět. Navíc bych nás 100%ně nepodezříval, že jde od likvidaci jakékoliv trati. Kraj vydává množství energie ve snaze zajistit jak modernizaci Litvínova, tak opravu na následnou modernizaci Radejčína, takže bychom si asi nekazili návaznosti v Řetenicích, kdyby k tomu nebyl důvod, ne?

Martin Houška no tak to si otevrete jizdni rad.vsechny vlaky od Litvinova prijizdi do Retenic ve 42 minutu.Ovsem relativne pouzivany prestup smer Bystrany a Uporiny odjizdi ve 37! a je smutne ze objednavatel o tom nic nevi. Mimochodem vsechny litvinovske motoracky si take ujizdi o 2 minuty se vsemi vlaky v Louce u Litvinova (Rakovnik-Osek mesto).existujici odpoledni vazba z chemicky do Lomu,Oseka a Haje je vite kde...

Martin Houška jeden se haji:to my ne,to kraj.a kraj zase:to draha! Mam toho pratele plne zuby!

člen odboru dopravy UK:  jáosobně o tom nic nevím, protože nejsem objednavatel. Tuto záležitost řeší jiní kolegové, kteří vám na váš případný oficiální dotaz jistě přesně dopoví, kdo a proč to takto objednal. Určitě neházíme odpovědnost na někoho jiného, jak zde podsouváte a určitě se nejedná o klíčový přestup, na kterém by nějak závisel provoz obou tratí, jejichž provoz bude kraj objednávat další roky.

Martin Houška zajimalo by me zda jste spolu s kolegy vubec nekdy v Retenicich byli.

člen odboru dopravy UK: tak především si myslím, že není podstatné, zda kdy kdo byl kde. Na tom práce konstruktéra nestojí, ale neříkám, že místní znalost není někdy potřeba. I když zrovna u přestupu tohoto typu je to jedno. Nicméně já tam byl X-krát.
A ohledně toho zrušeného přestupu Vám sděluji, že tuto změnu zavádíme pro to, že ve chvíli zavedení všech přímých vlaků linky U24 UL-Litvínov nebude z důvodu prokladů v úseku Teplice - Ústí možné přestup v Řetenicích zachovat, protože uzel Úpořiny nelze změnit. Navíc bude po změně zajištěno spojení Litvínov - Praha s přestupem mezi linkami U24 a R5 v Ústí. Ke změně došlo už nyní, protože je plánována někde u Teplic výluka, která si toto opatření stejně vyžádá. Zpět už to z výše uvedeného důvodu vracet nebudeme.

 

Na výše uvedenou komunikaci si můžete udělat obrázek sami. Oficiální dotaz samozřejmě bude podán. Dále se obrátím na města Teplice, Osek, Litvínov a Bystřany s žádostí o vyjádření, zda s nimi byla tato změna projednávána nad rámec přípravy jízdního řádu, když současná podoba nebyla v konečném návrhu jízdního řádu, který byl k dispozici k připomínkování.

No a na závěr bych jen ještě k dané problematice dodal náhled z provozu. Současný jízdní řád je objednán tak, že motorový osobní vlak jedoucí z Teplic do Radejčína vyjede z Teplic, povětšinou od prvního nástupiště vždy ve 32 minutu každou sudou hodinu. Cestou do Řetenic potká stojící osobní vlak z Mostu do Děčína, který má pravidelný příjezd do Teplic ve 34 minutu.Ten vyčkává u vjezdového návěstidla, neboť motorový osobní vlak jeho cestu kříží. "Velký" osobní vlak však do stanice vjet nemůže, neboť by došlo ke zpoždění odjezdu motorového vlaku od prvního nástupiště o jednu až dvě minuty. Každá minuta zpoždění musí být zdůvodňována a objednavatel dopravy by mohl požadovat vysvětlení vzniku zpoždění. Následovat by mohla sankce za neplnění jízdního řádu. Vraťme se však do motoráku, který zastaví v Řetenicích, kde nesmyslně tři minuty stojí! Poté ve 37 minutu odjede ve směru na Úpořiny. V uzlu Úpořiny je zatím ještě veškerá přestupní vazba zachována. Podle slov osoby zasvěcené se jedná o uzel, se kterým nejde hnout. Myslel tím zřejmě pevné časové polohy návazných motorových osobních vlaků v trati Ústí nad Labem - Bílina a zpět. Ty odjíždí z ústeckého hlavního nádraží vždy ve 28 minutu. Přesně 4 minuty před příjezdem rychlíku Liberec - Ústí nad Labem..... 

Ve škole jsem nebyl zrovna dobrý počtář, ale ať počítám jak počítám, tak kdybychom odjezd motorového vlaku z Ústí nad Labem posunuli o 6 minut, dojde k obnovení přípoje mezi vlaky z Liberce, které v Ústí nad Labem vždy bylo. Dále dojde k posunutí časové polohy všech vlaků při křižování v uzlu Úpořiny, čímž by se posunul také odjezd vlaku z Teplic do Radejčína. V Bílině by nebyl rozvázán přestup na rychlík do Mostu a v Lovosicích je rezerva dalších 15 minut do rychlíkové skupiny Děčín - Praha a zpět. To je můj laický názor. Zřejmě špatný. 

Zajímavé je, čirou záhadou došlo ke zlepšení autobusového spojení Osek - Teplice - Bystřany. Jistě kvůli úbytku cestujících ve vlacích na tomto cestovním rameni.... Rameni, kde došlo k sesuvu trati a trať bojuje o přežití. A každý ví, že na to potřebuje každého cestujícího. A jen opravdový cestující ví, že jich po celý rok NEBYLO málo. 

Martin Houška

     

Autor: Martin Houška | pátek 12.1.2018 19:13 | karma článku: 19,17 | přečteno: 1072x
  • Další články autora

Martin Houška

Za šest set metrů dojedete k železničnímu přejezdu bez závor !

NAVIGACE: Za šest set metrů si zachraňte život! Kdy bude k instalaci taková aplikace na život? Samozřejmě řečeno s nadsázkou. Sebelepší aplikace nenahradí naší ostražitost. Proč však neposunout stávající aplikace k bezpečnosti ?

9.9.2019 v 18:25 | Karma: 12,05 | Přečteno: 379x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Všechno nejlepší k narozeninám, nádraží !

V těchto dnech oslaví své kulaté narozeniny nádraží Ploskovice, na trati Lovosice - Česká Lípa. Trať, kterou tichá nerozvážnost a nerovnoměrnost provází už od samého počátku.

16.12.2018 v 18:18 | Karma: 15,86 | Přečteno: 309x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Jízda výtahem směrem dolů je zakázana! Aneb zakázaný život

Naše země je obklopena tabulkami zákazů a příkazů, jejichž přítomnost je ve většině případů zcela zbytečná. Některé zákazy a dokumenty jsou však vytvářeny jen proto, aby mohlo být následně vymáháno jejich porušení.

14.6.2018 v 14:11 | Karma: 21,82 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Co bude s Býčkovicemi dál?

BÝČKOVICE - Malebná obec na Litoměřicku se potýká s problémem stagnace a veřejného znechucení. Co však bude s obcí dál, pokud se nezmění její vedení? Mám velké obavy, že velké NIC bude pokračovat.

10.6.2018 v 11:23 | Karma: 7,75 | Přečteno: 458x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

PLOSKOVICE - Vlaky nepojedou, zámek bude uzavřen

Všichni, kdo se v nejbližších dnech chystají navštívit kraj květů, hradů a zámků by měli zbystřit, na železniční trati Litoměřice - Česká Lípa bude výluka a zámek v Ploskovicích bude z důvodů natáčení seriálu 1.republika uzavřen.

8.5.2018 v 16:07 | Karma: 5,69 | Přečteno: 379x | Diskuse| Cestování

Martin Houška

Nehoda na křižovatce u Ploskovic je opět zdárným příkladem arogance

Dne 29.1. se křižovatka na silnici 1/15 poblíž Ploskovic stala opět němým svědkem lidské blbosti a arogance.

29.1.2018 v 16:47 | Karma: 30,91 | Přečteno: 2650x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

V pořadí již třetí místostarosta obce Býčkovice rezignoval

Býčkovice - Dne 04.12.2017 rezignoval na svůj post v pořadí již třetí místostarosta. Občané nemají ve vedení obce již žádnou důvěru.

4.12.2017 v 21:31 | Karma: 16,33 | Přečteno: 782x | Diskuse| Občanské aktivity

Martin Houška

Na hlavní silnici 1/15 z Liběšic na Litoměřice nepůjdou závory !

Dne 20.11. v 08:00 začíná přestavba vnitřní elektronické technologie na železničním přejezdu na hlavní silnici 1 / 15 ležícím mezi obcemi Horní Řepčice a Liběšice. Železniční provoz nebude přerušen.

19.11.2017 v 19:32 | Karma: 9,37 | Přečteno: 251x | Diskuse| Cestování

Martin Houška

Slavíme 129 let od vzniku výmluvy na lenost

Za pár dní naše planeta oslaví významné výročí a to 129 let od počátků automobilové historie. Nestali jsme se však otroky našich plechových miláčků?

18.11.2017 v 18:55 | Karma: 11,79 | Přečteno: 283x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Býčkovice potřebují změnu, připravme se na ní!

Obec Býčkovice má jeden veliký problém, Tím problémem je bohužel její samotné vedení. Nečekejme na konec volebního období a zamysleme se již nyní co dál...

15.11.2017 v 21:12 | Karma: 8,54 | Přečteno: 464x | Diskuse| Občanské aktivity

Martin Houška

Dopravny Ploskovice a Zahrádky opět chyběly

Přesně čtyřicet mimořádných vlaků na trati Česká Lípa - Lovosice přinesla výluka trati Česká Lípa - Děčín. Mnohé vlaky se ale potýkaly se špatnou kapacitou trati.

4.11.2017 v 13:09 | Karma: 11,72 | Přečteno: 585x | Diskuse| Cestování

Martin Houška

Býčkovické zastupitelstvo vztyčilo starostce prst

Na mimořádném jednání zastupitelstva obce Býčkovice byl vznesen návrh zařazení bodu jednání odvolání starostky obce. Návrh nakonec nebyl přijat.

25.7.2017 v 20:34 | Karma: 13,73 | Přečteno: 808x | Diskuse| Občanské aktivity

Martin Houška

Unitární řízek železniční

odborné "vnitroprofesní" zamyšlení nad tím jak někdo dělá něco, čemu ve skutečnosti vůbec nerozumí.

11.2.2017 v 10:16 | Karma: 14,89 | Přečteno: 920x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Od nádraží v Ploskovicích nyní bezpečněji

Legislativní příběh rozbitého nenápadného silničního sjezdu k nádraží Ploskovice, k jehož rekonstrukci před pár dny přistoupilo ŘSD.

23.9.2016 v 18:05 | Karma: 12,67 | Přečteno: 379x | Diskuse| Občanské aktivity

Martin Houška

Úvaha o veřejné dopravě

Zamyšlení nad smyslem veřejné dopravy v Ústeckém kraji, zájmech objednavatele a skutečných potřebách dojíždějících obyvatel.

4.2.2016 v 16:47 | Karma: 12,08 | Přečteno: 405x | Diskuse| Ostatní

Martin Houška

Pytlák

Nelidský tvor páchající masová zvěrstva na nevinných tvářích lesa, ale také bájná postava dnešního periodika.

2.2.2016 v 15:00 | Karma: 7,39 | Přečteno: 277x | Diskuse| Společnost

Martin Houška

Odraz doby, aneb kdeže ty kaly loňské jsou

Můj starý článek o chemickém provozu, který občas zdvihne ukazovák. Také o tom jak dokážeme rychle zapomínat. Aneb jak se říká, co odnesl čas. Ten plyne jako voda. Třeba jako v řece Bílině....

31.1.2016 v 15:26 | Karma: 5,16 | Přečteno: 221x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Martin Houška

Vyprávění o tramvaji mostecké

Vyprávění o tramvaji, celkové mentalitě chápání a smyslu žití v postindustriálním koutě naší země, v Mostě.

31.1.2016 v 12:08 | Karma: 5,49 | Přečteno: 202x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 610x
Přečtete - li mé články, poznáte můj postoj k životu. Obvykle můj text obhajuje názor, jež mé řádky vyvrací obecné příkoří či nepravdy. To vše mnohdy v zesměšňující či satirické podobě.

Seznam rubrik