Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Systematická likvidace trati Teplice - Lovosice byla započata

12. 01. 2018 19:13:02
V polovině prosince vstoupil v platnost jízdní řád veřejné dopravy pro rok 2018. Za chlubnými statistikami pozitiv se však skrývá zásadní negativní zásah do přípojů mezi vlaky, který v návrhu nebyl.....

Nový jízdní řád veřejné dopravy vstoupil v platnost dne 10.12.2017. Dle oficiálních sdělení dopravců a objednavatele veřejné dopravy v Ústeckém kraji došlo vesměs k minutovým posunům vlaků, ke kterým údajně došlo z důvodů zvýšení komfortu cestování a lepší návaznosti jednotlivých spojů a to i mezi jednotlivými druhy dopravy. O těchto pozitivech hovoří i tabulka přehledu změn platných od 10.12.2017, kterou dne 20.11.2017 zveřejnil odbor dopravy Ústeckého kraje na svých stránkách. O čem se tam však vůbec nepíše je rozvázání přípojové vazby mezi osobními vlaky relací Teplice - Lovosice a Litvínov - Teplice ve stanici Řetenice.

Stanice Řetenice patří z mého pohledu mezi zásadní přestupní uzly regionálního významu. Stanice Řetenice leží na hlavní železniční trati z Ústí nad Labem do Mostu a Chomutova. Jedná se však také o stanici odbočnou. Ve stanici nalezneme nultý kilometr trati Teplice - Úpořiny - Lovosice, která letos slaví své 120. výročí od svého vzniku.

Stanice se po celou dobu své historie vždy několikrát za den stává přestupním uzlem mezi motoráčky směřující od Lovosic do Teplic a vlaky od Teplic do Oseka a Litvínova a to v obou směrech. Obrázek na sebe čekajících motorových vlaků k Řetenicím patří stejně jako elektrárna k Ledvicím. Objednavatelé si však připravili pro trať a zejména cestující speciální narozeninové překvapení a to rozvázání tohoto historického spojení ze směru od Litvínova na Lovosice!

Konečný návrh jízdního řádu, který byl Ústeckým krajem zveřejněn dne 12.6.2017 k připomínkování však žádnou takovou změnu neobsahoval. Nebylo tedy možné se k této změně nikterak vyjádřit a připomínkovat ji. Jak je možné, že tedy existuje? Jak je možné, že došlo k tak zásadnímu posunu časové polohy vlaků?

Nedávno jsem více méně jsem na existenci facebookového profilu odboru dopravy Ústeckého kraje. Nelenil jsem tedy a na tuto zjištěnou skutečnost jsem se osob zodpovědných zeptal. Jejich odpovědi mě více než překvapily:

Martin Houška "Vyborny" krok byl rozvazani vsech pripoju mezi motorakama v Retenicich ve smeru od Litvinova..... jako s kozinou.jen pokracujte...

člen odboru dopravy UK:
No o tom nic nevím. Ale pokud k tomu došlo, tak bezpochyby po projednání s ROC ČD, možná dokonce na jejich podnět. Navíc bych nás 100%ně nepodezříval, že jde od likvidaci jakékoliv trati. Kraj vydává množství energie ve snaze zajistit jak modernizaci Litvínova, tak opravu na následnou modernizaci Radejčína, takže bychom si asi nekazili návaznosti v Řetenicích, kdyby k tomu nebyl důvod, ne?

Martin Houška no tak to si otevrete jizdni rad.vsechny vlaky od Litvinova prijizdi do Retenic ve 42 minutu.Ovsem relativne pouzivany prestup smer Bystrany a Uporiny odjizdi ve 37! a je smutne ze objednavatel o tom nic nevi. Mimochodem vsechny litvinovske motoracky si take ujizdi o 2 minuty se vsemi vlaky v Louce u Litvinova (Rakovnik-Osek mesto).existujici odpoledni vazba z chemicky do Lomu,Oseka a Haje je vite kde...

Martin Houška jeden se haji:to my ne,to kraj.a kraj zase:to draha! Mam toho pratele plne zuby!

člen odboru dopravy UK: jáosobně o tom nic nevím, protože nejsem objednavatel. Tuto záležitost řeší jiní kolegové, kteří vám na váš případný oficiální dotaz jistě přesně dopoví, kdo a proč to takto objednal. Určitě neházíme odpovědnost na někoho jiného, jak zde podsouváte a určitě se nejedná o klíčový přestup, na kterém by nějak závisel provoz obou tratí, jejichž provoz bude kraj objednávat další roky.

Martin Houška zajimalo by me zda jste spolu s kolegy vubec nekdy v Retenicich byli.

člen odboru dopravy UK: tak především si myslím, že není podstatné, zda kdy kdo byl kde. Na tom práce konstruktéra nestojí, ale neříkám, že místní znalost není někdy potřeba. I když zrovna u přestupu tohoto typu je to jedno. Nicméně já tam byl X-krát.
A ohledně toho zrušeného přestupu Vám sděluji, že tuto změnu zavádíme pro to, že ve chvíli zavedení všech přímých vlaků linky U24 UL-Litvínov nebude z důvodu prokladů v úseku Teplice - Ústí možné přestup v Řetenicích zachovat, protože uzel Úpořiny nelze změnit. Navíc bude po změně zajištěno spojení Litvínov - Praha s přestupem mezi linkami U24 a R5 v Ústí. Ke změně došlo už nyní, protože je plánována někde u Teplic výluka, která si toto opatření stejně vyžádá. Zpět už to z výše uvedeného důvodu vracet nebudeme.

Na výše uvedenou komunikaci si můžete udělat obrázek sami. Oficiální dotaz samozřejmě bude podán. Dále se obrátím na města Teplice, Osek, Litvínov a Bystřany s žádostí o vyjádření, zda s nimi byla tato změna projednávána nad rámec přípravy jízdního řádu, když současná podoba nebyla v konečném návrhu jízdního řádu, který byl k dispozici k připomínkování.

No a na závěr bych jen ještě k dané problematice dodal náhled z provozu. Současný jízdní řád je objednán tak, že motorový osobní vlak jedoucí z Teplic do Radejčína vyjede z Teplic, povětšinou od prvního nástupiště vždy ve 32 minutu každou sudou hodinu. Cestou do Řetenic potká stojící osobní vlak z Mostu do Děčína, který má pravidelný příjezd do Teplic ve 34 minutu.Ten vyčkává u vjezdového návěstidla, neboť motorový osobní vlak jeho cestu kříží. "Velký" osobní vlak však do stanice vjet nemůže, neboť by došlo ke zpoždění odjezdu motorového vlaku od prvního nástupiště o jednu až dvě minuty. Každá minuta zpoždění musí být zdůvodňována a objednavatel dopravy by mohl požadovat vysvětlení vzniku zpoždění. Následovat by mohla sankce za neplnění jízdního řádu. Vraťme se však do motoráku, který zastaví v Řetenicích, kde nesmyslně tři minuty stojí! Poté ve 37 minutu odjede ve směru na Úpořiny. V uzlu Úpořiny je zatím ještě veškerá přestupní vazba zachována. Podle slov osoby zasvěcené se jedná o uzel, se kterým nejde hnout. Myslel tím zřejmě pevné časové polohy návazných motorových osobních vlaků v trati Ústí nad Labem - Bílina a zpět. Ty odjíždí z ústeckého hlavního nádraží vždy ve 28 minutu. Přesně 4 minuty před příjezdem rychlíku Liberec - Ústí nad Labem.....

Ve škole jsem nebyl zrovna dobrý počtář, ale ať počítám jak počítám, tak kdybychom odjezd motorového vlaku z Ústí nad Labem posunuli o 6 minut, dojde k obnovení přípoje mezi vlaky z Liberce, které v Ústí nad Labem vždy bylo. Dále dojde k posunutí časové polohy všech vlaků při křižování v uzlu Úpořiny, čímž by se posunul také odjezd vlaku z Teplic do Radejčína. V Bílině by nebyl rozvázán přestup na rychlík do Mostu a v Lovosicích je rezerva dalších 15 minut do rychlíkové skupiny Děčín - Praha a zpět. To je můj laický názor. Zřejmě špatný.

Zajímavé je, čirou záhadou došlo ke zlepšení autobusového spojení Osek - Teplice - Bystřany. Jistě kvůli úbytku cestujících ve vlacích na tomto cestovním rameni.... Rameni, kde došlo k sesuvu trati a trať bojuje o přežití. A každý ví, že na to potřebuje každého cestujícího. A jen opravdový cestující ví, že jich po celý rok NEBYLO málo.

Martin Houška

Autor: Martin Houška | pátek 12.1.2018 19:13 | karma článku: 16.35 | přečteno: 783x

Další články blogera

Martin Houška

V pořadí již třetí místostarosta obce Býčkovice rezignoval

Býčkovice - Dne 04.12.2017 rezignoval na svůj post v pořadí již třetí místostarosta. Občané nemají ve vedení obce již žádnou důvěru.

4.12.2017 v 21:31 | Karma článku: 15.01 | Přečteno: 688 | Diskuse

Martin Houška

Na hlavní silnici 1/15 z Liběšic na Litoměřice nepůjdou závory !

Dne 20.11. v 08:00 začíná přestavba vnitřní elektronické technologie na železničním přejezdu na hlavní silnici 1 / 15 ležícím mezi obcemi Horní Řepčice a Liběšice. Železniční provoz nebude přerušen.

19.11.2017 v 19:32 | Karma článku: 8.97 | Přečteno: 221 | Diskuse

Martin Houška

Slavíme 129 let od vzniku výmluvy na lenost

Za pár dní naše planeta oslaví významné výročí a to 129 let od počátků automobilové historie. Nestali jsme se však otroky našich plechových miláčků?

18.11.2017 v 18:55 | Karma článku: 8.03 | Přečteno: 250 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Marta Kučíková

Relax větší než měl indickej pámbu

“Vy tam nemáte žádnou čajovnu?” zeptala se má česká intelektuální batikovaná známá.“A kde relaxujete?” zděsila se. Bez čajoven přece stojí život za pendrek! Utrousila jsem: ”No, kde - občas... v baru.”

18.1.2018 v 14:03 | Karma článku: 36.30 | Přečteno: 4618 | Diskuse

Jiřina Votavová

Kam v zimě? No přece na Kanáry!

Kdo nemá rád zimu, může si vybrat a zaletět třeba na některý ze sedmi Kanárských ostrovů. A nemusí tam jen ležet na sluníčku u vody. Není to vůbec tak nemožné, jak si mnoho lidí myslí. Stačí sledovat Last minute nabídku a odletět.

18.1.2018 v 12:52 | Karma článku: 15.66 | Přečteno: 560 | Diskuse

Michal Tříska

Úchvatné vyhlídky kolem řeky Vltavy - 2/3

Druhá část třídílného blogu o úchvatných vyhlídkách okolo řeky Vltavy, nás zavede na nejznámější zdejší vyhlídku - vyhlídku Máj

17.1.2018 v 18:30 | Karma článku: 16.28 | Přečteno: 471 | Diskuse

Petr Havránek

Výstup na Sněžku trochu jinak...

Přelom roku je pro mě spojen nejen s oslavou Silvestra, ale i s dalším zářezem, na pažbě mé životní cesty. Letošní narozeniny však oslavím trochu netradičně a to na skialpech, kdesi v kopcích pod Sněžkou.

17.1.2018 v 12:25 | Karma článku: 10.33 | Přečteno: 314 | Diskuse

Martin Orálek

Jak jsem těžil zlato v Ghaně 49

Podařilo se nám zažehnat první vážnější spor. Nyní bylo na čase to oslavit. Za naši skupinu byl k oslavám vybrán Leontýn.

17.1.2018 v 9:27 | Karma článku: 14.99 | Přečteno: 442 | Diskuse
Počet článků 13 Celková karma 11.13 Průměrná čtenost 437

Přečtete - li mé články, poznáte můj postoj k životu. Obvykle můj text obhajuje názor, jež mé řádky vyvrací obecné příkoří či nepravdy. To vše mnohdy v zesměšňující či satirické podobě.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.