Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Systematická likvidace trati Teplice - Lovosice byla započata

12. 01. 2018 19:13:02
V polovině prosince vstoupil v platnost jízdní řád veřejné dopravy pro rok 2018. Za chlubnými statistikami pozitiv se však skrývá zásadní negativní zásah do přípojů mezi vlaky, který v návrhu nebyl.....

Nový jízdní řád veřejné dopravy vstoupil v platnost dne 10.12.2017. Dle oficiálních sdělení dopravců a objednavatele veřejné dopravy v Ústeckém kraji došlo vesměs k minutovým posunům vlaků, ke kterým údajně došlo z důvodů zvýšení komfortu cestování a lepší návaznosti jednotlivých spojů a to i mezi jednotlivými druhy dopravy. O těchto pozitivech hovoří i tabulka přehledu změn platných od 10.12.2017, kterou dne 20.11.2017 zveřejnil odbor dopravy Ústeckého kraje na svých stránkách. O čem se tam však vůbec nepíše je rozvázání přípojové vazby mezi osobními vlaky relací Teplice - Lovosice a Litvínov - Teplice ve stanici Řetenice.

Stanice Řetenice patří z mého pohledu mezi zásadní přestupní uzly regionálního významu. Stanice Řetenice leží na hlavní železniční trati z Ústí nad Labem do Mostu a Chomutova. Jedná se však také o stanici odbočnou. Ve stanici nalezneme nultý kilometr trati Teplice - Úpořiny - Lovosice, která letos slaví své 120. výročí od svého vzniku.

Stanice se po celou dobu své historie vždy několikrát za den stává přestupním uzlem mezi motoráčky směřující od Lovosic do Teplic a vlaky od Teplic do Oseka a Litvínova a to v obou směrech. Obrázek na sebe čekajících motorových vlaků k Řetenicím patří stejně jako elektrárna k Ledvicím. Objednavatelé si však připravili pro trať a zejména cestující speciální narozeninové překvapení a to rozvázání tohoto historického spojení ze směru od Litvínova na Lovosice!

Konečný návrh jízdního řádu, který byl Ústeckým krajem zveřejněn dne 12.6.2017 k připomínkování však žádnou takovou změnu neobsahoval. Nebylo tedy možné se k této změně nikterak vyjádřit a připomínkovat ji. Jak je možné, že tedy existuje? Jak je možné, že došlo k tak zásadnímu posunu časové polohy vlaků?

Nedávno jsem více méně jsem na existenci facebookového profilu odboru dopravy Ústeckého kraje. Nelenil jsem tedy a na tuto zjištěnou skutečnost jsem se osob zodpovědných zeptal. Jejich odpovědi mě více než překvapily:

Martin Houška "Vyborny" krok byl rozvazani vsech pripoju mezi motorakama v Retenicich ve smeru od Litvinova..... jako s kozinou.jen pokracujte...

člen odboru dopravy UK:
No o tom nic nevím. Ale pokud k tomu došlo, tak bezpochyby po projednání s ROC ČD, možná dokonce na jejich podnět. Navíc bych nás 100%ně nepodezříval, že jde od likvidaci jakékoliv trati. Kraj vydává množství energie ve snaze zajistit jak modernizaci Litvínova, tak opravu na následnou modernizaci Radejčína, takže bychom si asi nekazili návaznosti v Řetenicích, kdyby k tomu nebyl důvod, ne?

Martin Houška no tak to si otevrete jizdni rad.vsechny vlaky od Litvinova prijizdi do Retenic ve 42 minutu.Ovsem relativne pouzivany prestup smer Bystrany a Uporiny odjizdi ve 37! a je smutne ze objednavatel o tom nic nevi. Mimochodem vsechny litvinovske motoracky si take ujizdi o 2 minuty se vsemi vlaky v Louce u Litvinova (Rakovnik-Osek mesto).existujici odpoledni vazba z chemicky do Lomu,Oseka a Haje je vite kde...

Martin Houška jeden se haji:to my ne,to kraj.a kraj zase:to draha! Mam toho pratele plne zuby!

člen odboru dopravy UK: jáosobně o tom nic nevím, protože nejsem objednavatel. Tuto záležitost řeší jiní kolegové, kteří vám na váš případný oficiální dotaz jistě přesně dopoví, kdo a proč to takto objednal. Určitě neházíme odpovědnost na někoho jiného, jak zde podsouváte a určitě se nejedná o klíčový přestup, na kterém by nějak závisel provoz obou tratí, jejichž provoz bude kraj objednávat další roky.

Martin Houška zajimalo by me zda jste spolu s kolegy vubec nekdy v Retenicich byli.

člen odboru dopravy UK: tak především si myslím, že není podstatné, zda kdy kdo byl kde. Na tom práce konstruktéra nestojí, ale neříkám, že místní znalost není někdy potřeba. I když zrovna u přestupu tohoto typu je to jedno. Nicméně já tam byl X-krát.
A ohledně toho zrušeného přestupu Vám sděluji, že tuto změnu zavádíme pro to, že ve chvíli zavedení všech přímých vlaků linky U24 UL-Litvínov nebude z důvodu prokladů v úseku Teplice - Ústí možné přestup v Řetenicích zachovat, protože uzel Úpořiny nelze změnit. Navíc bude po změně zajištěno spojení Litvínov - Praha s přestupem mezi linkami U24 a R5 v Ústí. Ke změně došlo už nyní, protože je plánována někde u Teplic výluka, která si toto opatření stejně vyžádá. Zpět už to z výše uvedeného důvodu vracet nebudeme.

Na výše uvedenou komunikaci si můžete udělat obrázek sami. Oficiální dotaz samozřejmě bude podán. Dále se obrátím na města Teplice, Osek, Litvínov a Bystřany s žádostí o vyjádření, zda s nimi byla tato změna projednávána nad rámec přípravy jízdního řádu, když současná podoba nebyla v konečném návrhu jízdního řádu, který byl k dispozici k připomínkování.

No a na závěr bych jen ještě k dané problematice dodal náhled z provozu. Současný jízdní řád je objednán tak, že motorový osobní vlak jedoucí z Teplic do Radejčína vyjede z Teplic, povětšinou od prvního nástupiště vždy ve 32 minutu každou sudou hodinu. Cestou do Řetenic potká stojící osobní vlak z Mostu do Děčína, který má pravidelný příjezd do Teplic ve 34 minutu.Ten vyčkává u vjezdového návěstidla, neboť motorový osobní vlak jeho cestu kříží. "Velký" osobní vlak však do stanice vjet nemůže, neboť by došlo ke zpoždění odjezdu motorového vlaku od prvního nástupiště o jednu až dvě minuty. Každá minuta zpoždění musí být zdůvodňována a objednavatel dopravy by mohl požadovat vysvětlení vzniku zpoždění. Následovat by mohla sankce za neplnění jízdního řádu. Vraťme se však do motoráku, který zastaví v Řetenicích, kde nesmyslně tři minuty stojí! Poté ve 37 minutu odjede ve směru na Úpořiny. V uzlu Úpořiny je zatím ještě veškerá přestupní vazba zachována. Podle slov osoby zasvěcené se jedná o uzel, se kterým nejde hnout. Myslel tím zřejmě pevné časové polohy návazných motorových osobních vlaků v trati Ústí nad Labem - Bílina a zpět. Ty odjíždí z ústeckého hlavního nádraží vždy ve 28 minutu. Přesně 4 minuty před příjezdem rychlíku Liberec - Ústí nad Labem.....

Ve škole jsem nebyl zrovna dobrý počtář, ale ať počítám jak počítám, tak kdybychom odjezd motorového vlaku z Ústí nad Labem posunuli o 6 minut, dojde k obnovení přípoje mezi vlaky z Liberce, které v Ústí nad Labem vždy bylo. Dále dojde k posunutí časové polohy všech vlaků při křižování v uzlu Úpořiny, čímž by se posunul také odjezd vlaku z Teplic do Radejčína. V Bílině by nebyl rozvázán přestup na rychlík do Mostu a v Lovosicích je rezerva dalších 15 minut do rychlíkové skupiny Děčín - Praha a zpět. To je můj laický názor. Zřejmě špatný.

Zajímavé je, čirou záhadou došlo ke zlepšení autobusového spojení Osek - Teplice - Bystřany. Jistě kvůli úbytku cestujících ve vlacích na tomto cestovním rameni.... Rameni, kde došlo k sesuvu trati a trať bojuje o přežití. A každý ví, že na to potřebuje každého cestujícího. A jen opravdový cestující ví, že jich po celý rok NEBYLO málo.

Martin Houška

Autor: Martin Houška | pátek 12.1.2018 19:13 | karma článku: 18.29 | přečteno: 986x


Další články blogera

Martin Houška

Jízda výtahem směrem dolů je zakázana! Aneb zakázaný život

Naše země je obklopena tabulkami zákazů a příkazů, jejichž přítomnost je ve většině případů zcela zbytečná. Některé zákazy a dokumenty jsou však vytvářeny jen proto, aby mohlo být následně vymáháno jejich porušení.

14.6.2018 v 14:11 | Karma článku: 20.14 | Přečteno: 684 | Diskuse

Martin Houška

Co bude s Býčkovicemi dál?

BÝČKOVICE - Malebná obec na Litoměřicku se potýká s problémem stagnace a veřejného znechucení. Co však bude s obcí dál, pokud se nezmění její vedení? Mám velké obavy, že velké NIC bude pokračovat.

10.6.2018 v 11:23 | Karma článku: 6.48 | Přečteno: 369 | Diskuse

Martin Houška

PLOSKOVICE - Vlaky nepojedou, zámek bude uzavřen

Všichni, kdo se v nejbližších dnech chystají navštívit kraj květů, hradů a zámků by měli zbystřit, na železniční trati Litoměřice - Česká Lípa bude výluka a zámek v Ploskovicích bude z důvodů natáčení seriálu 1.republika uzavřen.

8.5.2018 v 16:07 | Karma článku: 4.32 | Přečteno: 344 | Diskuse

Martin Houška

Nehoda na křižovatce u Ploskovic je opět zdárným příkladem arogance

Dne 29.1. se křižovatka na silnici 1/15 poblíž Ploskovic stala opět němým svědkem lidské blbosti a arogance.

29.1.2018 v 16:47 | Karma článku: 30.58 | Přečteno: 2598 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Petr Havránek

Lago di Garda, ráj pro všechny, kdo milují pohyb.

Je tu konec června a s ním obvyklý termín naší dovolené, kdy každoročně vyrážíme s naším karavanem po Evropě. Letos to nebude obvyklá poznávačka, ale sázka na jistotu-Lago di Garda.

15.7.2018 v 19:00 | Karma článku: 13.67 | Přečteno: 360 | Diskuse

Vojtěch Wertich

Aviou Amerikou 2017 - Bez Amálky přes Chile

Deník Jacka a Avokáda o tom, kterak pokračovala oprava motoru v La Juntě a o tom, jak (ne)snadné je stopovat v "hlavní sezóně" po Chile.

15.7.2018 v 17:00 | Karma článku: 6.46 | Přečteno: 102 | Diskuse

Denis Herák

Cyklo-výlet: Nitrianska Blatnica - Čertova Pec - Kúpele Piešťany

Štart: Stará Turá - Vrbové - Piešťany - Prechod Čertova Pec - Nit. Blatnica a okolie - Čertova pec jaskyňa - Prechod Čertova Pec - Piešťany - Čachtice - Stará Turá. Celková dĺžka: 120km .. Klesanie a Prevýšenie 1600m ... 07:30hod

15.7.2018 v 10:58 | Karma článku: 7.08 | Přečteno: 111 | Diskuse

Libor Čermák

Cornelovy vodopády na jezeru Milanovac

Pokud jste viděli tábor banditů v Pokladu na Stříbrném jezeře a vodopády, jenž jsou na protějším břehu jezera, možná vám ani nepříjde, že se jedná o jiné Plitvické jezero, než to, nad kterém je jeskyně s pokladem.

15.7.2018 v 9:18 | Karma článku: 10.98 | Přečteno: 237 |

Libor Čermák

Šupljara - jeskyně z Pokladu na Stříbrném jezeře

Kdo by neznal film "Poklad na Stříbrném jezeře"? A kdo by se dokonce nechtěl osobně podívat do té jeskyně s pokladem? Mě se to u Plitvických jezer podařilo. A tak vás zvu k fotoprohlídce jeskyně Šupljara.

14.7.2018 v 9:30 | Karma článku: 20.76 | Přečteno: 561 |
Počet článků 17 Celková karma 10.31 Průměrná čtenost 596

Přečtete - li mé články, poznáte můj postoj k životu. Obvykle můj text obhajuje názor, jež mé řádky vyvrací obecné příkoří či nepravdy. To vše mnohdy v zesměšňující či satirické podobě.





Najdete na iDNES.cz